EFOP-3.3.2.-16-2016-00038

EFOP-3.3.2.-16-2016-00038 Megvalósult Programok - III. félév

III. FÉLÉV (2019. ÁPRILIS 1. - 2019. SZEPTEMBER 30.)

1. Vasútmodellező klub - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Vasútmodellező Klub - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Témája:

  • a résztvevő diákok megismertetése az elektronikai alapfogalmakkal
  • elektronikai gyakorlat, modulrendszer tervezése, ismerkedés a fémipari alapismeretekkel, szerszámkezeléssel
  • balesetvédelmi oktatás
  • modellek összeállítása, a szükséges famunkák elvégzése, alapozás
  • makett épületek, tereptárgyak készítése
  • megismerkedés a nagyvasút világával (lehetőségük volt bejárni személyesen a helyszínt, üzemeket: fűtőház, forgalomirányító központ

2. Iskolaújság - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Iskolaújság - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Témája: A diákok bevonásával egy iskolaújság készítése. Csoportmunka erősítése, kommunikáció, közösségi játékok, hangolódás a közös munkára. A feladatok kiosztása után megtörtént az ötletgyűjtés, témaválasztás. A cikkek megírását követően a diákok együtt nézték át, és javították őket a szakmai vezetőkkel együtt, ahol szükséges volt. A következő lépés a fényképrendezés, anyagbeszerzés, a példányok nyomtatása. A munka végeztével fontos az összegzés, ahol a diákok elmondhatják véleményüket a munkájukkal, szerzett tapasztalataikkal kapcsolatban. Már előremutatóan szóba kerültek a következő féléves programok, ezáltal is készülve egy kicsit fejben a következő számra.

3. Természettudományi napok - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Természettudományi napok - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Témája: A Természettudományi Napok keretein belül a diákokat érdekes programok várták. Tanulmányi kirándulásokat szerveztek részükre, érdekes és látványos kísérleteket végeztek a tanulók aktív bevonásával. A diákok előadásokat hallgathattak meg a kémia, a fizika, a biológia és a földrajz tantárgyak különböző területeiről, illetve lehetőségük volt arra is, hogy ők maguk tartsanak bemutatókat osztálytársaiknak, iskolatársaiknak.
Az iskolában emelt szintű testnevelés oktatás folyik és ebben az osztályban egy olyan előadást nézhettek végig, ahol az előadó – aki kiváló dobóatléta- a sport és a fizika kapcsolatát mutatta be. A bemutatón a dobások, hajítások, lökések fizikai alapjait ismertette a közönségével és lehetőség nyílt a diszkoszvetés és gerelyhajítás elemeinek megismerésére.
A fizika fontos része a csillagászat, tágabb környezetünk megismerése. A tanulók kiselőadásokkal, projectek készítésével hozták közelebb társaikhoz Naprendszerünk bolygóit, a különböző égitesteket. Méretarányos maketteket készítettek és ezek segítségével bemutatták a bolygók mozgását, tulajdonságait.
Külön figyelmet fordítunk annak hangsúlyozására, hogy a fizika lépten-nyomon ott van mindennapjainkban. Tanulói kísérletezéssel a diákok megismerkedhettek a hőtágulás, a termikus kölcsönhatás és a halmazállapot-változások gyakorlati vonatkozásaival.
Ezekkel a programokkal remélhetőleg közelebb kerültek ezek a tárgyak a tanulókhoz, és felkeltették érdeklődésüket egy-egy téma iránt.

4. Kulturális óra

Kulturális óra

5 bevont iskolában:

  • Erzsébethelyi Általános Iskola
  • Erzsébethelyi Általános Iskola Rózsa utcai Telephelye
  • Békéscsabai SZC Kemény Gábor Logisztikai és Közlekedési Szakgimnáziuma
  • Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola
  • Esély Pedagógiai Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő

Témája: A Magyar Versmondó Projektház Kft. ebben a félévben 5 kulturális óra leszervezésével, megtartásával segítette a diákokat a kulturális életük színesítésében. Az interaktív koncertek, a beavató színházi előadások, zenekari fellépés célja az értékmegőrzésen túl a diákok szórakoztatása is volt, így könnyedebben erősítve a diákokban a kulturális tudatosságot. A diákok nagyon élvezték a programokat, maradandó élményben volt részük.

2019.05.15.: Tarány Tamás koncert.
Az ő neve az X-faktorból már ismerős volt a diákoknak. A bonyhádi születésű, de ma már Budapesten élő énekes ismert dalok közül válogatott a közönség számára – nagy sikerrel.

2019.05.23. Radványi Balázs koncert.
A Kossuth‐díjas zeneszerző, előadóművész, a Kaláka zenekar frontembere, akinek DALLAMKALAND 2019 című színpadi koncertje elbűvölte a hallgatóságot. Műsorában megzenésített klasszikus és kortárs versek szerepeltek. Interaktív előadása során a gyerekeket is aktívan részesévé tette a koncertnek.

2019.05.28. Bánhidi Krisztián koncert.
Bánhidi Krisztián énekes, színész a nemzetközi eredményeket magáénak tudható nyíregyházi ZIG Singers kórusban kezdte pályafutását. A Hang-Szín művészeti iskola vezető tanára, játszik a Móricz Zsigmond Színházban. Korábban az X-Faktor versenyzőjeként a képernyőn is megmérette magát. Előadása a zene nemzetközi repertoárjára épült.  

2019.09.23. Caramel koncert.
Caramel régóta foglalkozik a zenéléssel, rengeteg saját szerzeménye van. Szerzeményeivel nem csupán szórakoztatni akar, de mondani is. Szövegei a dalköltészethez tartoznak. A szerepmodell koncert során a népszerű előadó magatartásmintát mutatott a gyerekeknek: elmondta, milyen módon sikerült kitörnie a mélyszegénységből, hogy a tehetség mellett a céltudatosság, a szorgalom, az alázat, a hit és a minőségre törekvés is szükséges ahhoz, hogy eljuthassunk valahová. A koncert közbeni beszélgetések moderátora Lutter Imre Radnóti-díjas előadóművész, a versmondás világrekordere volt. A két művész régóta dolgozik együtt.

2019.09.30. Zenekari koncert.
A koncert sorozat zárása képpen könnyedebb, instrumentális zenei műsor, amely során a diákok kicsit közelebbről is betekintést nyerhettek a zenekarok világába.

5. Gitárklub - Békéscsabai SZC Kemény Gábor Logisztikai és Közlekedési Szakgimnáziuma

Gitárklub - Békéscsabai SZC Kemény Gábor Logisztikai és Közlekedési Szakgimnáziuma

Témája: A résztvevő diákok által korábban elsajátított ismeretek ismétlése: a gitár hangszer – alapismeretek: gitár részei, fajtái, alapakkordok, zeneelméleti alapok, hangolás, akkordok. Erre építve a további alkalmak alatt akkordfűzési gyakorlatokat végeztek. A diákok megismerkedtek az ukulelével, mandolinnal. A tanult ismereteiket bemutathatták közönség előtt is, lehetőséget kaptak néhány kisebb fellépésre.

6. Tehetséggondozás „Erkel” szellemében - Gyulai Erkel Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

Tehetséggondozás „Erkel” szellemében - Gyulai Erkel Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola
Témája: Személyre szabott képzés keretében fejleszteni egy kiemelkedő diák harsona tudását. Az órák keretein belül gyakorolhatták a skálákat, hangképzést. Különböző improvizációs gyakorlatokat sajátíthatott el, megismerkedhetett a zenekari állásokkal a klasszikus zeneirodalomban. Egy mű begyakorlását követően ismerkedés a színpadon való közlekedéssel, végezetül harsonaverseny, koncert. Olyan műveket dolgoztak fel, mint: Benedetto Marcello: g-moll szonáta; Bogár István: Sonatina.

7. Évszakváró napok - Szigligeti Utcai és Kazinczy-lakótelepi Óvoda

Évszakváró napok - Szigligeti Utcai és Kazinczy-lakótelepi Óvoda

Témája: A Föld Világnapja alkalmából megrendezett témanapok célja a természet szeretete, annak óvására, védelmére nevelés, a gyerekek környezettudatos magatartásának alakítása, erősítése. Fontos, hogy a gyerekek új ismereteket szerezzenek a környezetükről, megismerkedjenek a Föld bolygóval, és tevékenyen tapasztalják meg a bolygónk védelmének fontosságát és az arról való gondoskodást.  Fontos, hogy az óvodás korú gyermek környezettudatos magatartását megalapozzuk. A gyerekek nap mint nap változatos, színes élményeket szerezhettek önmagukról, a közösségről, az őket körülvevő világról, a környezetről, a természet csodáiról. A tágabb és szűkebb környezet közvetlen, tapasztalati úton történő megismerésével igyekeztünk elérni, hogy a gyermekek tiszteljék, megszeressék környezetüket, és bátran alakítsák azt anélkül, hogy kárt tegyenek benne.

8. Kézműves foglalkozás - Erzsébethelyi Általános Iskola Rózsa utcai Telephelye

Kézműves foglalkozás - Erzsébethelyi Általános Iskola Rózsa utcai Telephelye

Témája: A kézműves foglalkozások alkalmával a diákok megismerkedtek a kézművesség különböző formáival, ezáltal fejlesztve a kézügyességüket, illetve a figyelmüket.

  • Először a textilfestéssel barátkozhattak – kipróbálhatták a sablonnal és spray-vel történő festési technikát.
  • A húsvéti készülődés jegyében hungarocell tojásokat festettek, díszítettek - 3D technikával
  • Ajándékokat készíthettek falapra paszta használatával
  • Akrilfestményeket készítettek vászonra telihold témában

9. Tehetséggondozás „Bartók” szellemében - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

A program megvalósításában 4 pedagógus működött közre.

  1. Tehetséggondozás
    Tehetséggondozás „Bartók” szellemében - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
    Beszámoló:
    Személyre szabott képzés keretein belül lehetőség volt fejleszteni egy kiemelkedő diák trombita tudását. Az órákon a korábban elsajátított tudás, technikák átismétlése után a zenélésé volt a főszerep. A korábbi időszakban megtanult darabok mellé új műveket tanultak meg, gyakoroltak be; valamint az ehhez kapcsolódó légzési technikákat sajátították el.
     
  2. Tehetséggondozás
    Tehetséggondozás „Bartók” szellemében - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
    Beszámoló:  
    Személyre szabott képzés keretein belül lehetőség volt fejleszteni egy kiemelkedő diák fuvola tudását. Az órákon a légzéstechnikák, test- és kéztartások, hangképzés elsajátítása volt az elsődleges feladat. Ezt követően különböző művekkel ismerkedtek, különböző darabokat gyakoroltak be. Többek között: Schumann: 3 Románc; Doppelzimmer: 7 kis duett.
     
  3. Tehetséggondozás
    Tehetséggondozás „Bartók” szellemében - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
    Beszámoló:  
    Személyre szabott képzés keretein belül lehetőség volt fejleszteni egy kiemelkedő diák oboa tudását. Az órákon egy-egy kiválasztott darab megtanulása, gyakorlása mellett a diák elsajátította a nádfaragási alaptechnikákat is. Olyan művekkel dolgoztak, mint Cimarosa: Concerto I,II,III,IV. tétele.
     
  4. Tehetséggondozás
    Tehetséggondozás „Bartók” szellemében - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
    Beszámoló:  
    A zeneiskolai kötelező óraszámon kívül egy 6 fős, zeneileg kiemelkedő csoportnak lehetőséget biztosítottunk a további fejlődésre. Az órák keretein belül megtanulták, hogyan dolgozzanak fel egy-egy darabot. Kiválasztott műveken keresztül megismerték a zeneszerző darabját, improvizációs eszközeit, ritmikai, dallami értelmezését. A megismerés után a mű begyakorlásán, koncertszerű előadásán volt a hangsúly. Olyan művekkel ismerkedtek mint: D. Newman: Anastasia; The Beatles: Yesterday.

10. Fúvószenekar - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

Fúvószenekar - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

Témája: A diákoknak lehetőségük van iskolai tanórák keretein kívül, szabadidejükben hetente egy, felkészülési időszakban több zenekari próbán részt venni. A zenekar által fejlesztik tudásukat, lehetőségük van fellépéseken, versenyeken megmérettetni magukat. A próbák alatt különböző műveket tanulnak meg, és gyakorolnak be, ezáltal készülnek fel a fellépésekre. A projekt időszaka alatt befújások, ritmizáció, szólampróbák, összpróbák váltották egymást. Olyan műveket gyakoroltak be a diákok, mint például Albinoni: Adagio; Arban: Velencei karnevál.

11. Fúvószenekar - Kiszenekar - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

Fúvószenekar - Kiszenekar - Békéscsabai Bartók Béla Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

Témája: A diákoknak lehetőségük van iskolai tanórák keretein kívül, szabadidejükben hetente egy, felkészülési időszakban több zenekari próbán részt venni. A zenekar által fejlesztik tudásukat, lehetőségük van fellépéseken, versenyeken megmérettetni magukat. A próbák alatt befúvó-, ritmus-, valamint hangképző gyakorlatokat sajátítanak el, valamint különböző műveket tanulnak meg, és gyakorolnak be. Az első próbák alkalmával egyházi énekekkel ismerkedtek, majd csapatépítő foglalkozáson, és egy fellépésen is részt vehettek a diákok. Olyan művekkel ismerkedtek meg, mint Alan Menken: Aladdin, vagy Borsai Samu: Csinom Palkó induló.

12. Balatoni tábor - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

Balatoni tábor - Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános IskolaTémája: Szabadidős rendezvénysorozat kulturális és hagyományőrző tematika mentén. A program során ellátogattak a diákok a Latinovits Művelődési Házba, a balatonszemesi színházba, valamint a József Attila Emlékházba. Számos szabadidős programot biztosítottunk a résztvevőknek: természetjáró túrák, csillagászat, víztisztítás, sportjátékok, sütés, táncház és még számos érdekes program. Emellett részt vehettek egy személyiségfejlesztő tréningen, valamint egy népszerű, a résztvevők által ismert kortárs költők gyermekverseit feldolgozó, megzenésítő előadáson. A feldolgozások lényeges pontja a társadalmi hatások játékos megismerése, a művek relevanciáinak gyermekközpontú megértetése és megéreztetése.

Megismerkedhettek egy új műfajjal Bánki Bea előadásában. A Slam poetry egy modern költészeti stílus, amiben az egyetlen szabály, hogy a slammernek három perce van a színpadon a szavalásra, hogy érveljen, meggyőzzön, megnevettessen, szórakoztasson, elgondolkodtasson és sikert arasson.

A diákok fizikai aktivitásáról is gondoskodtunk. Mindenki nagyon örült, és lelkesen vett részt a Szentgyörgyi Rómeó által tartott csoportos mozgástréningen.

A programok mellett jutott idő egy kis városnézésre, a résztvevőket még inkább összekovácsoló discozásra, valamint a jó időnek köszönhetően a Balatonban való fürdőzés sem maradhatott el.
A kulturális és művészeti eseményekre, neves művész és/vagy társulat előadásaira váltottunk belépőjegyet a résztvevőknek.